Benda Ferenc Blogbejegyzések

Tapasztalatok megosztasa

Sziasztok. Szeretnenk par szoban megosztani eddigi tapasztalatainkat, hatha segit valakinek felepiteni a programjat.

Mi eloszor 2015 szeptembereben hallottunk az Elmenykulonitmenyrol es a Bator Taborrol ismeroseinktol, es azota osszesen 5 kampanyban vettunk/veszunk reszt Andreaval, ebbol 4 egyeni es egy ceges (a cegesben is koordinacios szerepem volt) a kovetkezok szerint

 

  • 2015 oktober – Rock Rabbit Del Afrika, 150.000 cel, 156 % eredmeny
  • 2015 november – 42nd RAC City Lodge 32 km, Tough One, 200.000 cel, 101 % eredmeny
  • 2016 – eves kampany, 200.000 cel, 164 % eredmeny
  • 2016 – SPAR Maraton, ceges, 800.000 cel, 110 % eredmeny
  • 2017 – eves kampany, eredetileg 200.00, jelenleg 300.000 cel, 83 % – folyamatban

 

Ez alatt az ido alatt, a nagy budapesti versenyeken kivul (pl. Budapest Night Run, Vivicitta, Wizz Air, SPAR Maraton) sikerult a lila polot eljuttani tobb Del Afrikai helyszinre is, pl. Joghannesburg, Pretoria, Hennops River, Segwati, Vereenigen, Cradle of Humankind, Magaliesberg illetve itthon is tobb mint 25 kisebb/nagyobb versenyre is, legutobb eppen Notincsre, es remeljuk iden meg tobb helyszinnel fog gazdagodni a lista.

 

Mi a kulonbseg a project alapu es az eves program kozott?

 

  • A project alapu programnal, viszonylag rovid ido alatt, mondjuk 1 vagy  2 honap, fokuszalt modon erdemes a kampanyt felepiteni, celszeru ha vannak csoportok akiket megcelzunk, es ehhez valasztjuk a modszert – email, beszelgetes, valami program pl sutemeny vasar, kutyu vasar. A program meglehetosen intenziv, valoszinuleg sok ismetlessel, emlekeztetovel tarkitott
  • Az eves kampanynal tobb ido van tervezni,, tobb fele modszert lehet valtogatni, lehetnek pihenosebb es intenzivebb periodusok, csoportonkent lehet idoziteni, nagyobb esemenyekhez lehet kotni, illetve szet lehet oket huzni, adott idoszakon belul a terheles alacsonyabb, viszont folyamatos tervezest es kivitelezest igenyel.

 

Milyen modszereket hasznaltunk?

 

  • Elso kampany foleg eMailekre alapult, kisebb csoportoknak kuldott eMail, majd ezek kovetese, ismetlese. Szinten hasznaltunk Facebook postot is.
  • Masodik kampany, miutan ez nagyon kozel volt, foleg programra alapult, torta es suti vasar, hasznalt dolgok vasara es specialisan a mi Del Afrikai tavozasunkkal kapcsolatos programokra. Ez egy nagyon specialis es intenziv kampany volt.
  • Harmadik es egyben az elso eves kampany  vegyes volt, szinten csoportos  eMail, szemelyes beszelgetes es valamennyire a Facebook post + itt mar probaltunk csoport programot is eleg jo eredmennyel.
  • A Ceges kampany direkt post ismerosoknek, ezen felul uj modszerkent csoportos esemenyeken valo megjelenes, ezek szerves reszeve tett kampany
  • A jelenlegi kampany reszben hasonlo, a fo kulonbseg, hogy nem hasznaljuk ami nem mukodott,  a tapasztalatok alapjan sokkal szemelyesebb, azaz minden uzenet nevre szolo, lehetoleg elozetes beszelgetes utan, arra hivatkozva, majd szinten szemelyes talalkozokon ezek megerositese. A csoportos programokra is fokuszalunk, egy mar megvolt, egy nagyobb hamarosan jon. Kutyu eladas is van benne es suti vasar is a program resze lesz.

 

Mi mukodik, mi nem

 

  • Ami nagyon jol mukodik az a
    • programok, foleg a suti vasar, kutyu vasar – ezek nagyon hatekonyak, az emberek szeretnek valamit kapni is
    • direkt uzenetek, szemelyes vagy szemelyre szabott uzenetek – 30 – 40 % valaszt lehet elerni, ki lehet egesziteni kis ’ajandekkal’, pl. fenykep + szemelyes koszonettel
    • valamilyen verseny, vetelkedo, pl. tombola, ahol van nyeremeny, valami jatek vagy verseny
    • fontos, hogy a celt is jol megmutassuk, kell a szemelyes bizalom hogy az adomany jo helyre kerul
  • Ami nem nagyon mukodik
    • persely – csak ha kampanyhoz kotjuk, egyebkent minimalis az eredmeny
    • facebook – sok like de tamogatas nagyon minimalis
    • csoportos uzenetek – 10 % alatti valasz, mindenki a masikra var