Varga J. Richárd Blog posts

2019.08.12

12.August: Krossholmen / Grebbestad – Fjellbäcka – Hamburgsund – Dannemark
23,75km 2216,7km/4600km

A 3 nap várakozás nagyon sok volt Krossholmenen, így muszáj volt próbálkozni. Kezdetben mindössze 9 m/s szembeszél volt, de arra gondoltam, hogy a szigetek szélárnyékában evezve haladhatok valamennyit.
Kb. 50 perc evezés után találkoztam egy lengyel férfival és tini fiával. Kicsit beszélgettünk, mivel nem igazán voltak tapasztaltak a tengeren, tanácsot kértek a mentésről, valamint arról, hogy hogyan és hol haladjanak a hullámokban. Aztán továbbeveztem. De rossz érzésem volt. Kicsit ostoba voltam,hogy nem azt mondtam nekik, hogy ma ne evezzenek! Kicsit tovább akartak evezni, de remélem, feladták az ötletet! 🙄
Ahol lehetett szélárnyékban eveztem, de sok helyen át kellett kelnem a szélcsatornákon. Nehéz volt. Mindig körülnéztem, hol mehetek partra ha rosszabbra fordul a helyzet. Fjellbäcka mellett eveztem el, majd megálltam Hamburgsund előtt egy kis strandon. Megtöltöttem a bendőm, hogy legyen energiám a folytatáshoz. Miközben ettem, egy svéd férfi és nő jött úszni. Beszélgetünk, és megkérdezték, hogy beleegyezek-e, ha szólnak valamilyen újságnak, mert szerintük egyedüli a projektem . 😊
Tovább eveztem a Hamburgsund csatornán, és még néhány kilométernyire, majd megérkeztem a Dannemark szigetre. A kajakkalauzban, amit Sam-től és Gry-től kaptam, az állt, hogy ebben a szélirányban a sátor helyek biztonságosak. Nos, a sziget felszíne megváltoztatta a szél irányát, tehát nem volt olyan jól védett, mint írták, de más opció nincs a közelben, így felállítottam a sátrakat szélirányba, és remélem, hogy a sátor rudak nem fognak eltörni. 🤔
De legalább újra feltölthetem a powerbankokat a szélturbinával! Holnap is itt kell maradnom. Egy nyitottabb szakasz jön, szélárnyék nélkül, és holnap még mindig 11–12 m /s szél lesz. Ezúttal mindenképpen várnom kell. 🙄

 

 

The 3 days was to much waiting on Krossholmen, so I took the chance. It was just 9m/s headwind in the beginning, but I tought, if I paddle in the windshadows if the islands I could do some distance.
After ca. 50 minutes paddling, I met a polish man with his teenager son in the tandemkayak. We chat a bit,because they were not really experienced on sea they asked for some advice, about rescue, and how and where to paddle in waves. And than I continued. But in my mind, I had bad feeling. I was a bit stupid not to say them not to paddle today! They wanted to paddle a little more, but I hope they gave up the idea! 🙄
Where it was possible, I paddled in the windshadows, but many places I had to cross windchanels.. It was hard. I alwasy looked around where I could go to land if it will be worst. I paddled beside Fjellbäcka, and stopped just before Hamburgsund at a smal beach. I filled up my belly to get more energy to continue.. and while I was eating a sweedish man and woman came to swim. We chat, and they asked if its okay for me if they call some newspaper, because they think my project is amazing. 😊
I continued in the chanel of Hamburgsund, and just few more kms and arrived to island Dannemark. In the kayakguide, I got from Sam and Gry, it said in this winddirection the spots are safe. Well, the formatuon of the island changed the direction of wind, so it was not as good protected, but no other options, so I put up the tent in winddirection, and I hope the tentpoles will not breake. 🤔
At least I can charge again with the windturbine! I will need to stay here tomorrow as well. A more open place is comming, without windshadows,and still 11-12m/s tomorrow. This time I really need to wait. 

Adobe_20190812_203609Adobe_20190812_202452