10+1 tipp a sikeres adománygyűjtő kampányhoz

  1.  Szánj időt a kampányod kitöltésére!

Ez alapján döntik el az emberek, szeretnének-e támogatni, ezért nem mindegy, mit üzen a kamányod. Megfogalmaztad-e néhány mondatban, milyen kihívást vállaltál, mi a célod az adománygyűjtéssel és neked személy szerint miért fontos az ügy? A kampányfotóra is érdemes odafigyelned: elmosódott, kis felbontású vagy a Sziget utolsó napján készült szelfik helyett válassz egy jobb minőségű fotót. Ha a kampányodhoz kapcsolódó hobbid űzöd rajta (pl. sütivásárt szervezel, a képen pedig a csodamuffinjaiddal a kezedben mosolyogsz), tuti lesz a siker!

  1. Legyél Te az első támogatód!

Furcsán hangozhat, de szimpatikus gesztus, ha csak jelképes összeggel is, de Te is hozzáteszel az adománygyűjtéshez. Így az ismerőseid látni fogják, hogy tényleg fontos számodra a cél!

  1. Legyen néhány „beépített” támogatód is!

A nagyszabású kampányod izzítása előtt kérd meg a családodat vagy néhány közeli barátodat, legyenek az első támogatóid. Így az első nyilvános posztod/e-mailed címzettjei üres adományozói lista helyett azt látják majd, hogy már többen is léptek a felhívásodra. Tapasztalat, hogy minél hosszabb a támogatóid listája, annál vonzóbb lesz a csatlakozás az újak számára.

  1. Csoportosítsd az ismerőseidet!

Gondold végig és rendezd kategóriákba az ismerőseidet, így a felkéréseknél biztosan nem marad ki egy potenciális támogató sem.

Néhány példa:

  • Család
  • Közeli barátok
  • Kollégák
  • Volt kollégák
  • Szomszédok
  • Iskolatársak / volt iskolatársak (általános iskolától az egyemetig!)
  • Közösségeid (edzőtársak, kórus, szülői munkaközösség, színjátszókör, baba-mama klub, gyülekezet, stb.)
  • Külföldi ismerősök
  • Munkahelyed (a főnöködön keresztül céges támogatást is szervezhetsz)
  • Ügyfeleid/ vendégeid /céges kapcsolataid
  1. Személyre/csoportra szabott kérést fogalmazz meg!

Más üzenet találhat célba a barátaidnál, mint a munkahelyi felsővezetők köreiben. Valakinek az a fontos, hogy beteg gyerekeken segítesz, másnak, hogy egy átláthatóan működő alapítványhoz kerül a felajánlása, a harmadik pedig a menő kihívásodban szeretne támogatni. Ugyanígy más összeg vagy példa lesz kézzelfogható számukra. Az edzőtársaidtól kérd egy x alkalmas konditermi belépő, a kollégáidtól egy menzai ebéd, a környezetedben lévő szülőktől pedig egy állatkerti belépő árát. A munkahelyed figyelmét pedig hívd fel arra, hogy egyéni vállalkozók és cégek számára a támogatás 120%-os adó-jóváírási lehetőséget jelenthet!

  1. Merj kérni!

Az adománygyűjtési célodat csak akkor fogod elérni, ha kérsz. Ha egyértelműen kimondod és felvállalod a barátaid, ismerőseid előtt, hogy konkrét segítség reményében keresed meg őket. Ne szégyelld, hiszen nem magadnak gyűjtesz, hanem súlyosan beteg gyerekeknek!

  1. Számolj be rendszeresen a kampányod alakulásáról!

A kulcsszó itt is a személyesség. Mindegy, hogy a Facebook oldalad, az Élménykülönítményes blogod, a TikTokod használod elsődleges csatornaként vagy a személyes találkozók híve vagy, mesélj őszintén a kihívásodról. Mi motivál, milyen nehézségekbe ütközöl és legfőképpen: miért is csinálod? A kampányod „naplózása” neked is sokat segíthet abban, hogy ne téveszd szem elől a célt.

  1. Azok a bizonyos pluszok

Minden 10. támogatódat meghívod egy kávéra? Aki ma nyomja meg a gombot, nyerhet egy általad készített ebédet / kötött sálat / egyéni edzést? Vagy szabadság alatt támogatásra buzdító out of office üzenet? “(…) Éppen súlyosan beteg gyerekek életét változtatom meg az Élménykülönítmény adománygyűjtőjeként. Támogasd Te is a kampányom egy ebéd árával! (…)” Hogy milyen finomságokkal egészíted ki a kampányod, csak rajtad és a kreativitásodon múlik!

  1. Az adománygyűjtés nem sétagalopp!

Bizony, ha 1 db Facebook poszttal le lehetne tudni egy adománygyűjtő kampányt, már a Marson is lenne Bátor Tábor. Ezért ne csüggedj, ha az első próbálkozásaidat nem követi rögtön támogatások özöne. Az adományokért meg kell dolgozni: minél több fórumon, minél személyesebb üzenettel megtalálni azokat, akik szívesen áldoznak egy jó ügyért.  Azt szoktuk mondani, hogy ahogy a táborozóinkat kihívások elé állítjuk a programjainkon, úgy az adománygyűjtőinket is! Cserébe viszont hatalmas élmény, amikor sikerrel jársz!

10.  A visszautasítás nem kudarc!

Teljes flowban vagy, lelkesen kampányolsz, tudod, hogy nemes célért küzdesz, mégis nemet mondtak? Ez nem a te kudarcod, és nem is a másik emberé. Lehet, hogy az anyagi helyzete nem engedi meg az adományozást, éppen feje tetejére állt az élete vagy aznap már támogatott egy másik jó ügyet. De készülj fel arra, hogy olyanok lesznek nyitottak a kérésedre és szurkolnak neked, akikre nem is gondolnál!

 Izgalmas adománygyűjtést kívánunk!