10. NAP – A MEGÉRKEZÉS

10.nap. O Faramello - Santiago de Compostella Vegyes érzelmekkel indulok ma útnak. Izgatottan aludtam el...most reggel pedig egy részem fáj itthagyni ezt az egészet. Nagyon szép helyeket jártam be...az út csodás volt minden nehézségével és megpróbáltatásával együtt. Az óceánt talán a legnehezebb elengednem...az valami fantasztikus érzéseket kelt bennem. A látványa, az illata, a csobbanás benne...a hullámok hangja. Végül elindulok, pedig nagyon sokáig húztam a reggeli pakolászást, cihelődést... Tiszta csillagos ég alatt és a telihold kíséretében kezdem a gyaloglást. Egy ideig ismét ...

9. NAP

9. Nap Caldas de reis - O Faramello Leizzadva ébredtem, pedig elalváskor jó levegő volt bent, ment a klíma is. Hát visszaaludni már nem akartam 4.40 körül volt. Úgyhogy gyors kisurrantam a cuccaimmal a szobából és nekiláttam összepakolni és reggelizni. Caldas de Reis aranyos kis városka, tegnap itt meg este ettem egy hamburgert. 8-ig kellett várni még ismét nyit a legtöbb étterem vagyis legalábbis a konyhájuk (italt előtte is lehet kérni). Szóval ma reggel így félhomályban is megtekinthettem a városkát kifelé haladva belőle. Hamarosan ismét elkellett a fejlámpa néhány erdős szakaszon. ...

8. NAP

8. Nap: Arcade - Caldas de Reis 8. Nap Arcade - Caldas de Reis A reggel jól indul, de egyre nehezebben ébredek, úgy látszik fáradok 😅. Hál'isten továbbra is csak annyira fáj a jobb achilleszem, mint az elején. Ez már haza fog jönni velem. Naponta hűtötöm, krémezem és szerencsére nem is bicegek tehát egyáltalán nem befolyásolja a haladást, mozgást. Egyebekben minden testrészem bírja még. Ez jó hír hiszen 2 intenzív napnak nézek még elébe 34 és 32 km-el. Azután sajnos már beértem Santiagoba egy 14 km-e etappal hétfőn. 🙂 Rossz látni reggelente mostmár a nagy rohanást, sokan ...

7. NAP

7. Nap: Vigo - Arcade Mivel ezen a szálláson bár volt konyha, de nem voltak evőeszközök sem edények, így felavathattam a szilikon poharam és harmonikaszerűen összehajtható műzlistálamat. Ezek mikrózhatóak is. Emellett a klasszik kanálgép helyett (leginkább a súlya miatt pedig szeretem a strapabíró fémból készültet, van is otthon de itt minden súly számít) egy műanyag evőeszközt is magammal hoztam ami az egyik oldalán villa másik oldalán kanál. No és kezdődhet a mai kaland...jussunk ki a városból. Kb. 3 km keresztül csak a városból kifelé bandukolok. Egyébként nagyon kellemes langyos a ...

6. NAP

6. Nap: Baiona - Vigo Tegnap szerintem lett egy kisebb naoszúrásom, sokat sétáltam a tűző napon a sapka ellenére. Az esti csobbanás a tengerben jót tett utána meg 1-2 ibuprofen... Most reggel már nem fáj a fejem. Gyors reggeli után ma is sötétben indulok el, nem azért mert sietek (bár érkezési sorrendes albergue-ben tervezek megszállni Vigo-ban), hanem inkább a hőség elkerülése végett. Az utolsó km-nél sokat számít, hogy milyen napszak van. (Reggeli: elfdlejtettem jobban szemügyre venni tegnp a megvásárolt natúr joghurtot...azukarado...hát mind1 ilyet még nem ettem. De többet se ...

5. NAP

5. Nap: A Guarda - Baiona Ma is igyekeztem korán neki indulni az útnak. Viszont meglepve tudatosítottam, hogy már nincs 1 órás eltolódás... mikor tegnap átértem Spanyolországba már az otthoni idő szerint van. Hát ez annyiban rossz, hogy egyórával később világosodik. A jó hír pedig, hogy van fejlámpám amit felavathatok viszont az óceánból most még 1 óra hosszat biztosan nem látok semmit. Többen is voltak koránkelők akik Baionán túl terveztek megszállni, movel Baiona megtelt erre at estére...úgy hogy tényleg klassz, hogy nem a véletrenre bíztam és foglaltam szállást. Hűvös van az ...

4. NAP

4. Nap: Vila Praia de Ãncora - A Guarda Nem tudom tegnap említettem-e, de ebben a városban nem volt donativos szállás vagy kimondottan olyan melyet az egyház üzemeltet. Így egy drágább albergueben szálltam meg. Viszont az árban benne van a reggeli így bőségesen fel is töltekeztem. Itt nem emeletes ágyak voltak, hanem kicsit a Hófehérke és a hét törpe meséjébe illett bele az ágyelrendezés. Egyébként jól aludtam. A mai napra csak 14 km van előttem. Emiatt elég volt 6:30-kor kelnem, nyugodtan megrenlggeliztem a többiekkel, akik szintén ekörül ébredtek. Most nem fáj a lábam, egyik sem. ...

3. NAP

3. Nap - Castelo do Veina - Vila Praia de Ãnchora Ma reggel már megéreztem a jobb Achilles-ínban az elmúlt napok km-eit, de kis bemelegítés után, illetve a bakancsot azon az oldalon csak boka alatt kötöttem be, már beolajozódott. Mivel tegnap nem volt nyitva a közelben bolt (vasárnap lévén) így reggelire az előző nap vásárolt főttkukoricát és almát ettem, illetve az Albergue keksszel és kávéval kedveskedett a zarándokoknak így abból falatoztam. Ismét sötétben indultam útnak, kis erdős részen vezetett az ösvény majd egy pihenőhelyen nézhettem végig a napfelkeltét egy magaslaton. Nagyon ...

2. NAP

2. Nap - Póvoa de Varzim - Castelo do Neiva Huh, nagyon jól aludtam az éjszaka. Egybefüggően sikerült 8 órát végigaludni és ébresztő nélkül 5-kor kipattantak a szemeim így nekiláttam készülődni. Mindig jól jön a fejlámpa sötétben, de kiemelt szerepe van a Caminon a reggeli pakolászáskor, ugyanis díjazzák hogy inkább a csökkentett fényerejű kék vagy a vörös fénnyel kutakodsz minthogy a telefonod glóriafényét használnád. A reggelivel és meg nem száradt ruhák beszedésével lassan 6 óra lett. Már többen is tollászkodtak. Egy aranyos jelenetnek voltam szemtanúja, hogy két férfi egymástól ...

1. NAP

1. Nap - Portó - Póvoa de Varzim Elég sokat forgolódtam bár az ágy kényelmes volt, de nagyon meleg volt a szobában pedig nyitott ablaknál aludtunk ventillátorral. Mások is többszor felébredtek ki-be mászkáltak. Ennek ellenére nem vagyok álmos. Most 5.30 van megittam a kávém. Itt a szalláson van vízforraló úgyhogy a kedvencem szerinti török kávét készíthettem ( domaća kafa). Emellett egy felfőzött zabkásával kezdem a reggelt. Matosihnosig most kimetrózom még úgy is sötét van. Utána útnak indulok Póvoa de Varzim irányába (30 km kb) ha elfáradok akkor pedig hamarabbi ponton szállok ...

A kaland elkezdődött

0. Nap - Budapest-Portó 5:05 Elérkezett a várva várt nap. Az első megmérettetés Szegedről a reptérre eljutni. Idén sincs ez másképp 2 átszállás, vonatpótlóbuszok... de ez nem szegi a kedvem. Korán indulok, már 5 órakkor a vonaton ülök. Ferihegyről a gép Portóba majd csak 11:15-kor indul. A hátizsákom 7kg, vízzel és övtáskával +1kg. Sokat gondolkodtam a bakancs/terepfutócipő kérdésén. Előbbivel már sikeresen végigjártam az első Caminóm vízhólyagok, bokarándulás nélkül, utóbbi viszont talán szellősebb, jobban illene a mostani terephez és szintén jó szolgálatott tett már pár 100km-en. ...