A kaland elkezdődött

0. Nap - Budapest-Portó 5:05 Elérkezett a várva várt nap. Az első megmérettetés Szegedről a reptérre eljutni. Idén sincs ez másképp 2 átszállás, vonatpótlóbuszok... de ez nem szegi a kedvem. Korán indulok, már 5 órakkor a vonaton ülök. Ferihegyről a gép Portóba majd csak 11:15-kor indul. A hátizsákom 7kg, vízzel és övtáskával +1kg. Sokat gondolkodtam a bakancs/terepfutócipő kérdésén. Előbbivel már sikeresen végigjártam az első Caminóm vízhólyagok, bokarándulás nélkül, utóbbi viszont talán szellősebb, jobban illene a mostani terephez és szintén jó szolgálatott tett már pár 100km-en. Végül a bakancs mellett döntöttem. Egyébként is kíváncsi leszek az ottani hőmérsékletre. Az előrejelzések szerint 24-26 fok az átlag napi maximum. Itt Szegeden hajnali 4-kor már 28 fok volt... Na de visszatérve a mai célhoz: A tervem az, hogy Portóban a katedrálisnál veszem meg a zarándokútlevelet amibe majd a pecséteket gyűjtögetem. Portóba kivételesen foglaltam szállást egy 8 fős hálóterembe a későbbiekben ugyanis nem tervezek előre foglalni, persze van egy tervem, hogy a napi gyaloglással mettől-meddig jutok, de nem szeretném ha ez határozná meg a napi vállalásaim. Ugyanis mindig közbejöhet valami, korábban elfáradok, vagy épp többet is beletudnék még tenni a bakancsba. Na, de el is indult a vonat. Később jelentkezem. Addig is, csak vidáman! Utazás: Összességében a MÁV-val rendben volt minden. Az 5 órás indulással és reptéri busszal 8.30 ra már a reptéren voltam. Gyorsan ment a becsekk és örültem, hogy a kombinált konzervnyitót magammal vihettem mert ezeknek mindig jó hasznát veszem a túrák során. Emellett most először nem feladott poggyászként repültem a kedvemc 24literes hátizsákomml, mivel most nem hoztam magammal túrabotokat, majd Portóban veszek. Egy gyors kávé után a duty-freet elhagyva sajnos kezdődött a késés...először 45 perc, majd a gépre való felszállást követően további 1 órát várakoztunk a gépen. A várakozás viszont kiváló alkalom volt, hogy beszélgetésbe elegyedjek egy jordániai építész doktorandusz hölggyel aki Nápolyba készült szintén egyedül, de csak a hétvégére. Majd végre 13.00-kor elindultam Portó felé. A landolást követően a metrót kezdetm el lázasan keresni ugyanis elég jó hálózata van Portónak. Azt hiszem 7 zóna van összesen és megnéztem ezzel kapcsolatban egy videót így könnyen feltaláltam magam a jegyautomatánál hogy mit is szeretnék venni, hogy a belvárosba bejussak. 60 cent maga a kártya és újratölthető rá az úticélnak megfelelő összeg így érdemes nem eldobni ha szeretnénk még tömegközlekedni. Én mindenképp szeretnék ugyanis az a terv, hogy ma barangolok kicsit Portóban majd holnap metróval közelítem meg Matosinhost ahonnan már a parton követhetem a sárga nyilakat. A belvárosi cél amiatt volt mert ennyi késéssel mindenképp a Zarándokútlevelet szerettem volna beszerzni zárásig ugyabis ezt a portói kaedrálisban tudom megvenni 2 euróért. A metró a legnagyobb részen földfelett haladt így láthattam kicsit a várost. Kiszállva szembesülnöm kellett azzal, hogy itt is 30 feletti a hőfok (bízom benne, hogy a parton haladva kedvez majd az óceán felőli szél). Nagyon megéheztem már így szokásomhoz híven egy dönerest kerestem - olcsó, finom, hús-zöldség-szénhidrát kombó 🙂). Egy Estambul döneresnél ettem végül egy egészen jót. Elsőre azt tudnám a városról mondani úton a katedrális felé, hogy egy pezsgő, nyüzsgő hely és elég tömör turistatömeg hömpölyög egyes főutcáin. Ezeket általában a túrázásaim alatt kerülöm egyébként. tömör a belvaros. Annál is inkább mert 2-3 random kétes kinézetű alak is próbált érdeklődni, hogy nem szeretnék-e venni valamilyen kábítószert. Egyebekben nem éreztem magam fenyegetve, jó a közbiztonság. Ami érdekesség sok helyen nagykn hosszu ideig nem váltanak a lámpák. A zarándokútlevél átvételét követően kitöltottem benne az adataimat és megindultam becsekkolni a szállásra. Eközben gyönyörű szűk kisutcákon csavarogtam. A klasszikus látvány, teregetett ruhák az ablakban egy kötélen, sirályok nevetése a Douro folyo illata és az emberek kisugárzása hozza a Portugál feelinget. Közben már korábban kinéztem a Livraria Lello & Irmao ami igazából egy 1906 óta üzemelő könyvesbolt, amit a belső kialakítása, elrendezése tett varázslatossá (már-már Harry Potter világába illő). Végül én nem vettem ide belépőt mivel nagyon hosszú sorok kígyóztak és még a szálláson se jártam. Egy 8 ágyas szobában foglaltam egy ágyat. Ezeken a szállásokon zömében emeletes ágyak vannak. Én most egy fenti ágyat kaptam. A szállás tisztaságával maximálisan megvagyok elégedve. A pihenés előtt elterveztem, hogy teszek még egy kört, hogy beszerezzem a túrabotokat illetve valami harapnivalót holnap reggelre így ismét útnak indultam. Összeségében a mai nap sikerült kicsit megtekinteni Portót, jártam az óvárosi (ribeira) részén, sétáltam hosszan a Duoro folyó partján, és a Sao bento pályaudvar mesélő csempe festményeit is látni. Apropó csempék majdnem kimaradt amiről méltán híres Portó: a gyönyörű csempézett házakról, nagyon stílusosak, érdekesek. Sajnos nagyon sok az omladozó, elhanyagolt épület is. Na de másik helyi híresség a Porto Wine - jó portói bor. Mivel a szállás egy ingyenes welcome drinkre invitálja a szállóvendégeket így belekóstolhattam egy helyi borba. Én korábban nem ittam de ezután se hiszem hogy a kedvencem lesz mivel nem kedvelem az édes borokat emelldtt elég mámorító a 20%-os alkoholtartalmával. 21:10 Végre ágyban. A bemelegítés megvolt a laza 14 km gyaloglással. Holnap egy kb 30km várna rám a tervezettek szerint. Hamarosan újra jelentkezem. Addig is csak vidáman!

További blogbejegyzéseim

10. NAP – A MEGÉRKEZÉS

10.nap. O Faramello - Santiago de Compostella Vegyes érzelmekkel indulok ma útnak. Izgatottan aludtam el...most reggel pedig egy részem fáj itthagyni ezt az egészet. Nagyon szép helyeket jártam be...az út csodás volt minden nehézségével és megpróbáltatásával együtt. Az óceánt talán a legnehezebb elengednem...az valami fantasztikus érzéseket kelt bennem. A látványa, az illata, a csobbanás benne...a hullámok hangja. Végül elindulok, pedig nagyon sokáig húztam a reggeli pakolászást, cihelődést... Tiszta csillagos ég alatt és a telihold kíséretében kezdem a gyaloglást. Egy ideig ismét ...

9. NAP

9. Nap Caldas de reis - O Faramello Leizzadva ébredtem, pedig elalváskor jó levegő volt bent, ment a klíma is. Hát visszaaludni már nem akartam 4.40 körül volt. Úgyhogy gyors kisurrantam a cuccaimmal a szobából és nekiláttam összepakolni és reggelizni. Caldas de Reis aranyos kis városka, tegnap itt meg este ettem egy hamburgert. 8-ig kellett várni még ismét nyit a legtöbb étterem vagyis legalábbis a konyhájuk (italt előtte is lehet kérni). Szóval ma reggel így félhomályban is megtekinthettem a városkát kifelé haladva belőle. Hamarosan ismét elkellett a fejlámpa néhány erdős szakaszon. ...

8. NAP

8. Nap: Arcade - Caldas de Reis 8. Nap Arcade - Caldas de Reis A reggel jól indul, de egyre nehezebben ébredek, úgy látszik fáradok 😅. Hál'isten továbbra is csak annyira fáj a jobb achilleszem, mint az elején. Ez már haza fog jönni velem. Naponta hűtötöm, krémezem és szerencsére nem is bicegek tehát egyáltalán nem befolyásolja a haladást, mozgást. Egyebekben minden testrészem bírja még. Ez jó hír hiszen 2 intenzív napnak nézek még elébe 34 és 32 km-el. Azután sajnos már beértem Santiagoba egy 14 km-e etappal hétfőn. 🙂 Rossz látni reggelente mostmár a nagy rohanást, sokan ...