Élménybeszámoló English Version see below

Már két hete, hogy visszaértünk Nepálból. A pár hetes pihenő után elég sok tennivalóm akadt, így végül most sikerül megírnom a kisebb élménybeszámolót és köszönő üzenetet mindenkinek! Tehát megcsináltuk! 15 nap alatt végigmentünk az Annapurna Circuit-on, érintve a világ legmagasabb "átjáróját" az Thorang-La Pass-t, ami 5416 méter magas és felmentünk a 4130 méter magasban lévő Annapurna alaptáborba is! Na jó, annyi "csalás" volt az úton, hogy Muktinath-tól Tatopani-ig dzsippel(kb. 6-7 óra volt), utána pedig busszal utaztunk, de körbejártuk az egész területet! Gyönyörű helyeken ...

Megcsináltuk! (We did it!)

Örömmel jelentem, hogy november 7-én, 12:35-kor elértük a Thorong-La Pass-t, evvel feljutva 5416m-re. Továbbá 12-én, feljutottunk az Annapurna Alaptáborba is, 4130m-re. Nagyon szép, 15 napon keresztül tartó hegyi túrázásban volt részünk, összesen 202km-t gyalogoltunk, és többszöri hegyeket másztunk meg. Végig szép, napos időnk volt, és kisebb náthát leszámítva, eseménymentesen zajlott minden napunk. Tegnap előtt haza is értünk ázsiai utunkról egy hosszú, 40 órás út után. KÖSZÖNJÜK, hogy támogattatok és velünk voltatok lélekben és nyomon követtétek utunkat! :)   I'm ...

Bepakolva?! Already packed?!

És eljött az utolsó blogom ideje is, na jó, csak az Annapurna Circuit előtti utolsó blogom! :) Igen, és készen állok, be vagyok pakolva, tegnap este minden benne volt a túratáskámba, ami szükséges és bepakoltam Londonba is, mert előtte két napot ott fogok tölteni. Sajnos a hétvégén a #StormBrian miatt itt Írországban eléggé szeles, viharos esős idő volt, tehát amit terveztem túra szombatra sajnos elmaradt! Valószínűleg csak a jövő évben(tavasszal) megyek arrafelé, de talán nem is baj. Azért az edzőterembe lementem edzeni, ami mostanában abból áll, hogy a futógépen az ún. "Rolling ...

Első 30km-em (My first 30km)

Ez a blog most egy élménybeszámoló és köszönetnyilvánítás mindazoknak akik támogattak eddig, ezen túl is és szurkoltak végig futásom alatt, vagy bármilyen formában mellettem állnak. Múlt vasárnap sikeresen telesítettem 30km-es futásomat a SPAR Marathonon, 2:33-as idővel, 83.-ként értem célba, az ebben a kategóriában futók közül, aminek nagyon örülök. Mindehhez persze hozzá tartozik egy nagyon nagy köszönet az összes szurkolónak akik 6 ponton kint voltak és már messziről ordították a nevem. A sok pacsi, biztatás és hangulat nagyon széppé tette az egészet. 5km-enként ereztem, hogy ...

Írország legmagasabb pontján…The highest point in Ireland

Múlthéten ígértem, hogy lesz egy újabb beszámolóm és képeket is töltök fel. Már csak kicsivel több mint egy hét van az Annapurna túráig. Már nagyon várom, nagyon izgatott vagyok! Már mindent megvettem, felszerelkeztem és úgy érzem a felkészüléssel is elég jól állok! :) Még soha nem estem el ennyiszer túrázás közben mint az elmúlt szombaton. Péntek este leutaztam Co. Kerry-be, ami Írország Dél-nyugati megyéje(szerintem az egyik legszebb). Itt található az ország legmagasabb pontja, kicsivel magasabb, mint a mi Mátránk, az 1038 méter magas Carrauntoohill. Szombaton reggel már korán ...

Írországi felkészülés English version see below

Már csak 3 hét és utazunk a Himalájára! Már nagyon várom! Az utóbbi időben csak az edzőteremben edzettem magam, sétáltam, futottam, különböző órákon vettem részt, úsztam, stb. Az indulás előtti utolsó hetekre viszont beterveztem az írországi magasabb hegyek megmászását. Még mindig izomlázam van a tegnapi túrától. A múlthéten megterveztem az elkövetkezendő hétvégéimet amíg nem megyek és már semmi sem tántoríthat el célomtól! A tegnapi napon(vasárnap) leautóztam Mayo megyébe a Croagh Patrick (Szent Patrik) hegyhez, ami Írország egyik legszentebb helye. Fogtam a túrabakancsomat és ...

1 hét a Marathonig (1 week till Marathon)

Közeleg a Marathon és zajlik a készülődésem a 30km-es távra. Már csak egy hét van hátra, addig is keményen kell edzeni. Már sorozatban a 3. futásom volt esőben és 8 fokos sötétben. Lehangoló tud lenni és nem is a legjobb, de nincs mese, edzeni kell! Ha esik akkor is ki kell menni edzeni, mert minden nap esni fog. És ha a Marathonon is fog esni, akkor is le kell futni. Időmmel is elégedett vagyok (most futottam 15km-t, 70perc alatt, 180m-es szintkülönbséggel), de nagyon izgulok, mert még nem futottam 17km-nél hosszabb távot. Szurkoljatok! :) The Marathon is getting closer and my training ...

Egy átlagos edzés (Usual training)

Kedves olvasók és támogatóink! (English below) Egyre jobban közeleg a nepáli utunk és evvel együtt az edzések is keményebbek. Szeretném megosztani veletek, egy átlagos hétvégi futásomat. Egy 15,5 km-es szakaszon futottam most, amit sikerült egy közepes tempóban 80perc alatt teljesítenem. Hétvégente mindig a hosszú futásé a terep, szerdánként tájfutó-edzésen erősítés, és még falmászás is a változatosság kedvéért. Továbbá, ott leszek a SPAR Budapest Marathonon, igaz nem a teljes távot tervezem lefutni de evvel is szeretném magam kihívások elé állítani. Sikerült elérnünk az 51%-ot, így ...

Warsaw Business Run

Czesc mindenkinek! :) (English below) Most a megszokottól eltérően én blogolok. Ma voltam a varsói business run-on, mert megkért az egyik cég csapata, hogy fussak velük az 5 fős váltóban. 4,2km-t kellett futni fejenként, és 14. lett csapatunk a több mint 800 csapat közül. Egyéni időm 15:45 volt, amin még kicsit javíthattam volna, de esőben futni nem könnyű. Folyt. köv. Edzünk keményen! :) Out of the ordinary, this time I'm writing a blog. Today I attended the Warsaw Business Run for my friend's request who asked me to join their company's team and run in a 5-relay. We had to run ...

Tátra és a többi Tatra Mountains and everything

A legutóbbi blogomban leírtam, hogy elutazom Lengyelországba, meglátogatni Pétert Varsóban és együtt megmásszuk a hegyeket a Tátrában. Szerda reggel érkeztem meg Varsóba, ahol kicsit otthoninak éreztem magamat. Már az első nap 12 kilométert sétáltunk a városban, és a másik napot is így töltöttük szintén hasonló távval. Szerencsére mindent megnéztünk, mit lehetett a városban, a központot, a Pałac Kultury-t, amit "Sztálin Szülinapi tortájának" hívnak a helyiek, a Politechnika épületét, ami az ottani Műszaki Egyetem híres épülete és a Lazenki parkot, ahol a padokból Chopin szólt és ...

A felkészülés elkezdődött English version see below

A legutóbbi blogposztom óta elég sok minden történt. A poszt utáni napon ellátogattam a Wicklow-hegység Nemzeti Parkba, a Glendalough lake-hez egy barátnőmmel. A túrabakancsom mindig a kocsim csomagtartójában van, így rögtön fel is kaptam és nekiláttunk a túrának. Ezen a helyen két nagyobb tó is elhelyezkedik, ha pedig továbbmegyünk találunk egy régi bányát és onnan pedig fel lehet menni a hegy tetejére. A táj káprázatos, teljes a csönd és a nyugalom, a szél fúj, de nagyon kellemes amikor a felfelé menetben kifulladnánk. A hegyikecskék a hegy oldalában legelnek a vízesések pedig zubognak. ...

Nyári hónapok English version see below

Üdv ismét mindenkinek! Hát már eltelt pár hét mióta az utóbbi blogot megírtam. Közben voltam otthon, Magyarországon egy kis nyaralásra. Persze az otthon töltött napok csodásak voltak és végre a szervezetemet feltöltöttem otthoni zamatos gyümölcsökkel és ételekkel, sajnos nem sokat sportoltam. Kivéve ugyan az úszás, a Velencei-tóban, a Balatonban(ahol azért nem annyira úszásra alkalmas a víz, főleg a déli oldalon) és a Lupa-tóban. Egy nappal a visszaindulásom előtt mentem el egy edzésre, ami egy trapéz-légtorna magánóra volt. Mindig is ki akartam az ilyesmi fejjel lefelé lógós, saját ...

Június végi beszámoló-English version in the next 2 weeks

Nem igazán volt időm írni a maraton óta, mert elég sokminden történt velem, de most legalább lesz miről írni, és több képet is csatolhatok! :) Tehát lezajlott a dublini maraton és másnap kedden edig elutaztam nyaralni, egyedül Tenerifére. Tenerife szigete vulkánikus hegyekből áll. Legmagasabb pontja az El Teide, 3718 méter és a mai napig máködő, de "szunnyadó" vulkán, a legutóbbi kitörése vagy 100 évvel ezelőtt volt, de a hegytetőn (ameddig lehetett felmenni) onnan látszott, hogy füstölög! Elég félelmetes volt így, de mégis izgalmas! A Parqua Nacional del Teide, mert így hívják ...

Maratoni futás

Nagyon köszönjük ismét a támogatásokat! Ahogy ígértem jelentkezem, egy elég sűrű és mozgalmas héten vagyok túl, de holnaptól kezdődik a jól megérdemelt pihenés(majd erről is beszámolok). A mai napon lezajlott a dublini VHI női minimaraton. Most eléggé el vannak fáradva a lábaim és biztos vagyok benne, hogy holnapra izomlázam is lesz. Na de kezdjük is az elején. Szokásaimhoz híven a hétfőt ismét egy pilates órával kezdtem, majd kedden zumba. Szerdán úgy gondoltam, hogy ideje egy folyamatos futással felkészülni a mai maratonra, így este lefutottam a Grand Canal mentén 5.6 ...

A héten már másodjára English version see below

Eljött a szokásos vasárnapi beszámolóm ideje, de most annyiban lesz különleges, hogy alább angolul is írok egy pár sort, hogy azok az ismerőseink is bele tudjanak olvasni, akik nem beszélik ékes nyelvünket. Please see the English version below. :) Szintén egy hosszú és tartalmas, mozgalmas héten vagyok túl, így vasárnap estére eléggé elfáradtam. Készülök a jövőhét hétfői dublini mini maratonra, ezért minden nap egy kicsit feszegetem a határaimat. Tehát elég mozgalmas hét elé nézek, így a maratonig biztosan nem lesz időm írni, de utána lesz miről beszámolni :) A héten már írtam, hogy ...

Say Thank you in English

Thank you very much all of donations and supports from everyone! We are working on the blog and we will share our training programs in the future. Have a nice lovely day from Ireland :) In Ireland the weather very good 26 degrees (summer already), sunny so perfect for the outside exercises. Yesterday I have been in the gym and I did exercises with weights. On Tuesday I have been Zumba class and on Monday I did Pilates. I would like to go to run today next to the sea, but yesterday when I have been there  after work, the air was so hazy. The air was warm, but I have felt cold from ...

Heti beszámoló Írországból

Üdvözlet mindenkinek újra! Először is nagyon szeretném megköszönni mindenkinek a támogatásokat és megosztásokat mindkettőnk nevében! Annyira jó érzéssel töltött el, amikor elsőnek megláttam, hogy sikerült pénzt gyűjtenünk, szinte teljesen felvillanyozta a napomat az esős szürke időben. Hálás köszönet ezért mindenkinek! A hetem elég zsúfolt volt, a 7 napból 5 napot az edzőteremben töltöttem. Hétfőn este egy pilates óra, kedden egy zumba, csütörtökön zumba, pénteken spinning és szombaton pedig egy body x fit, szóval nem pihentem sokat. Kikapcsolódásnak egy laza szombat esti bulit ...

Klári edzéseiről egy kis beszámoló

Köszöntök mindenkit aki ellátogat blogoldalunkra és támogatásával segíti a Bátor Tábor bátrait! Szeretnék egy kis beszámolót írni magamról, az élet és sportolási stílusomról és a felkészülésemről az Annapurna-i túrára. Több mint két éve Írországban, Dublinban élek. Az itteni időjárásnak köszönhetően elég jól akklimatizálódtam és ezeknek a szélsőséges időjárási körülményeknek köszönhetően úgy gondolom, hogy készen állok bejárni a Himalájákat. Itt minden nap napjában többször változik az idő. Szeles, esős, napos utána megint szél, eső, nap és így tovább. Minden egyes nap lejárok ...